Nutriční specialista Petr Havlíček: Mnoho doplňků stravy mě zklamalo svou kvalitou

6. 3. 2021
Možná také patříte mezi tisíce lidí, kteří se každý leden snaží zbavit svých zlozvyků a nastartovat nový zdravější životní styl. Nejste v tom sami. Více než polovina všech předsevzetí se týká snížení váhy a změny jídelníčku. Zjistěte, jak na diety nahlíží nutriční specialista Petr Havlíček. Výživě a hubnutí se věnuje již téměř 30 let a pod rukama mu prošly tisíce klientů. Širokou veřejnost vzdělává prostřednictvím TV pořadů jako je například Jste to, co jíte nebo Rozum v troubě. Oblíbil si také naši Machagu a připravuje si ji každé ráno v podobě speciálního protizánětlivého elixíru. Zjistěte o jeho doporučeních i zvycích více v našem rozhovoru.

1) Dobrý den, Petře. Ve svém unikátním online kurzu Zhubni chytře 2 pomáháte lidem snížit jejich váhu. Můžete nám o něm něco říci a nastínit, pro koho je určen? (https://zhubnichytre.cz/)

Dobrý den, když myslíte, že je unikátní 🙂 Kurz Zhubni chytře 2 navazuje na úspěšný kurz Zhubni chytře 1, který jsme připravili před 5 lety. Nicméně, za oněch 5 let přibyly ve výživě mnohé nové poznatky, které dříve byly v rovině spíše teoretické a čekaly na klinické podložení. Nový kurz čerpá z nejnovějších informací, které si troufám říci, že pro mnohé budou překvapivé – například se odklání od 5-6 denních porcí jídla. Detaily rozebírám hned na úvod našeho online kurzu. Samozřejmě nechybí „vzdělávací“ videa, vzorové jídelníčky, nákupní seznamy, motivace ani doplňková videa s dalšími odborníky.
A pro koho je určen? Pro všechny, kteří trpí nadváhou či obezitou a cítí se v začarovaném kruhu nesmyslných diet a zklamání. Samozřejmě, vyšší tělesná hmotnost bývá často spojena s celou řadou zdravotních problémů. Proto je vhodné, či spíše nutné, zkonzultovat v těchto situacích vhodnost kurzu či případné úpravy ve vzorovém jídelníčku.

2) Co by pro člověka měla být ta správná motivace k hubnutí/změně svého životního stylu?

Všeobecně platí, že motivací by mělo být naše vnitřní přesvědčení, nikoliv tlak okolí. To je bez diskuze. Moje praxe však ukazuje i na něco jiného. Často se setkávám s někým, kdo potřebuje rychle zhubnout – například nevěsta před svatbou se chce cítit jako princezna. Tento krátkodobý cíl však způsobí, že se jí v novém těle zalíbí, převezme nový koncept a dlouhodobě změní svůj životní styl. Je ale třeba mít reálná očekávání, která se dají uskutečnit. Jinak nastává výrazné zklamání a demotivace.

3) Jak jste na tom vy osobně? Je něco, čím v jídle hřešíte? A co byste naopak nepozřel?

Mám jídlo hrozně rád, ale musím přiznat, že svádím téměř každodenní boj. Kvůli svému letitému autoimunitnímu onemocnění mám určitá dietní omezení a některé potraviny bych jíst neměl, protože mi je po nich zle. Často i několik dní. Ale někdy prostě neodolám a jsem holt smířený s následky. Mám zkrátka dobré jídlo rád. Nesnědl bych typy jídel, na kterých na první pohled vidím nekvalitní suroviny a špatnou technologickou přípravu. Například maso s UHO pudingovou omáčkou nebo hranolky na stokrát přepáleném oleji. A také třeba vařený špenát či květákový mozeček. Tahle jídla nenávidím snad od narození. To raději jídlo vynechám a budu o hladu. O to více si aspoň užiju další jídlo.

4) Přišel jste s vlastní řadou doplňků stravy. Na co se zaměřují?

Na začátku své kariéry jsem byl velkým fanouškem doplňků stravy a kupoval jsem a zkoušel všechno, co se v devadesátých letech minulého století na trhu objevilo. Později mě ale zklamalo obrovské množství produktů, které se začaly rojit na trhu. Prostě doplňky pro doplňky, které se vzájemně kopírovaly. Neměly koncept a pravděpodobně ani funkčnost.
Nicméně, za ta léta své praxe jsem měl možnost vypozorovat, že určité skupiny problémů dnes trápí celou řadu lidí: špatné trávení, zhoršená imunita, onemocnění jater, únava, nekvalitní spánek, atd. Proto jsme se zpočátku zaměřili na tyto problémy. Našli jsme seriózního výrobce, který používá prémiové suroviny, má kvalitní výrobní technologii a nadšení. Ve spolupráci s ním jsme vytvořili (zatím malou) řadu doplňků stravy.

5) Své receptury jste obohatil o náš produkt Matchaga. Co vás na něm oslovilo?

Líbil se mi nápad spojit vlastnosti a účinky zeleného japonského čaje Matcha a parazitické houby Chaga z Finska. Je to jednoduchá a funkční kombinace. Navíc jsou obě suroviny certifikované bio a to v zemích s velice striktními podmínkami. Kouzelná je i originalita názvu. Já osobně teď piji Matchagu každé ráno. Buď zalitou vlažnou vodou s citrónem a lžičkou medu, nebo v mém vlastním ranním protizánětlivém „elixíru“:
Kousek čerstvého zázvoru a kurkumy, trochu skořice, 2-3 hřebíčky, 1 sáček Matchagy, citronovou šťávu z jednoho citronu a lžičku medu rozmixuji s cca 2 dcl vlažné vody. Trochu mi to křiví hubu, ale funguje 🙂

Matchaga, med a citron

6) Jaké je vaše životní motto?

Náš třídní profesor nám vždycky říkal „Vy volové, přestaňte vymýšlet kraviny a začněte používat selský rozum a kupecké počty.“ Lepší a výstižnější životní pravidlo asi neznám. I když obojí se v dnešní době z našeho života dost vytrácí.

Matchaga, med a citron
Autor: Jitka Černochová
Odbornice na superplodiny, výživu a zdravý životní styl.
Majitelka DoktorBio s.r.o.
Sdílejte článek:
DoktorBio je česká firma působící na trhu od roku 2010.

Adresa:
třída Míru 60, 53002 Pardubice
IČO 28797086 DIČ CZ28797086

Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku, který vede Krajský soud v Hradci Králové, v oddílu C, vložce 27944

e-mail: info@pokladyfinska.cz
tel.: +420 777 671 217 (8:00 - 17:00)
Doprava a platby
Pro dopravu našich produktů využíváme České pošty a kurýrní služby GLS. Cena dopravy je 89,- Kč pro celou ČR (včetně DPH). Pro objednávky nad 990,- Kč nabízíme dopravu zcela zdarma.

Svoji objednávku můžete platit dobírkou nebo běžnými online způsoby pomocí brány GoPay
Možnost odstoupení od smlouvy
Jako spotřebitel můžete od uzavřené smlouvy kdykoli odstoupit, a to až do uplynutí 14 dnů ode dne převzetí zboží.
Prosíme, obraťte se na nás emailem na adrese info@pokladyfinska.cz nebo postupujte podle našich Obchodních podmínek - body 6.1 - 6.8
Reklamace
V případě reklamace se na nás,
prosím, obraťte emailem na adrese info@pokladyfinska.cz
V nejbližší možné době Vás budeme kontaktovat.
Záruka na dodané zboží a reklamace se řídí podle zákona o ochraně spotřebitele a upravují je naše Obchodní podmínky v bodech 7.1 - 7.15
EET
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Povinnost online evidence v našem eshopu se vtahuje pouze na platby kartou.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram